Alltså, på vindrutespolningen igen, nu med mätinstrument... Var är strömmen ??? Efter lite mätande och tryckande på fotbrytaren...., det är fot-kontakt på dessa bilar... visar det sig att det finns ström fram till båda spolningspumparna. Tolv fina volt.
Nästa drag är att riva loss de båda pumparna, köpa och montera en ny, eftersom det bara behövs en pump. Strålkastarspolningen är sedan länge borttagen. Åker in till "Biltema" i Brista där allt finns. Men när jag kommer dit finns där ingen "universalpump", bara tomma hyllfack. Pratar då med en personal som förklarar allvarligt att den pump som jag vill ha finns på lagret, men dom tänker inte ta fram någon eftersom personalen är så överarbetad, utmattad och behöver vila. Kanske senare i veckan, fredag eventuellt.
Åker hem igen och börjar angripa de gamla pumparna. Plockar isär allt. Man önskar att man kunde säga att man plockat isär något till molekyler, men i dessa bilar finns det inga molekyler. Det blir större isärfallande delar av det mesta, och lätt att få ihop igen.
Efter en behandling med 5:56 och "Syrgasfett", börjar en av pumparna funka igen.
Sedan blir det återmontage av endast en pump och fullskaletest. Kan man tänka, vips.... allt funkar igen
En underbar arbetsmiljö där man som vanligt behöver ha bakåtvända leder och ögon i nacken.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar